اینفوگرافیک روح تازه ای به کسب و کار اینترنتی بخشیده

چند سالی است که اینفوگرافیک ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و با ورود خود به دنیای مجازی توانسته اند روح تازه ای را به کسب و کار اینترنتی ببخشند. اگر مدیر وبسایت هستید باید بدانید که اینفوگرافیک چیست و چه تاثیری در جذب بازدیدکننده دارد و می تواند فروش سایت شما را افزایش دهد. امروز روشی را به شما معرفی میکنیم که در کمترین زمان ممکن بتوانید یک اینفوگرافیک حرفه ای برای سایت خود طراحی کنید.

اینفوگرافیک چیست؟

واژه انگلیسی اینفوگرافیک Information Graphic می باشد. اینفوگرافیک یعنی ترکیب عکس و متن
در واقع یک اینفوگرافیک ، داده های متنی را به صورت عکس به نمایش در می آورد.

همانطور که می دانید مغز انسان به گونه ای می باشد که در مقابل عکس ها واکنش مثبت تری نسبت به متن نشان می دهد و مغز انسان عکس ها را نسبت به متن ها بهتر در حافظه خود ذخیره کند.

راهکارهای عملی برای افزایش فروش در وب سایت از طریق اینفوگرافیک

در صفحه محصول خود به متنهای توضیحی اکتفا نکنید و در صفحات محصول خود حتما از اینفوگرافیک استفاده کنید. در این روش مزایایی که یک شخص از خرید محصول شما به دست می آورد را در عکس نمایش دهید. این کار را انجام دهید خواهید دید که فروش محصولات شما افزایش پیدا می کند.

طراحی اینفوگرافیک یک کار تخصصی می باشد که طراحان گرافیک به خوبی می توانند اینفوگرافیک طراحی کنند.

داستان نوشتن این مقاله

اما چند وقت پیش برای سایت آترین وب می خواستم یک اینفوگرافیک طراحی کنم. دست به کار شدم و وارد یکی از سایتهایی که خدماتش طراحی اینفوگرافیک است و بسیار هم در این کار حرفه ای هستند شدم و درخواست یک اینفوگرافیک را دادم و منتظر ماندنم تا تعرفه طراحی اینفوگرافیک را به من اعلام کنند. جالب است بدانید تعرفه طراحی یک اینفوگرافیک از ۹۰۰,۰۰۰ تومان شروع میشود! وقتی شما می خواهید برای محصول خودتان یک اینفوگرافیک سفارش دهید وقیمت محصول شما پائین باشد به هیچ عنوان مقرون به صرفه نخواهد بود که بخواهید برای یکی از صفحات محصول خود چنین مبلغی را بپردازید. البته اگر محصولات و خدماتی ارائه می کنید که قیمت محصولات بالا می باشد این کار واقعا ارزش دارد.

اما دیدم برای من اینکار اصلا مقرون به صرفه نیستش و تصمیم گرفتم خودم اینفوگرافیک را طراحی کنم . در اینترنت جستجو کردم و با سایتی روبرو شدم که امکانات فوق العاده ای را برای طراحی در اختیار کاربرانش قرار می داد. در این سایت ثبت نام کردم و دیدم که یک سری ابزار آنلاین ، آیکون و عکس را به صورت آماده در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید به راحتی اینفوگرافیک خودتان را طراحی کنید. این سایت علاوه بر این ابزارها یک سری اینفوگرافیک آماده و از قبل طراحی شده هم در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با کمی تغییرات ، به دلخواه خود در بیاورید.

سایت piktochart.com

ثبت نام در این سایت رایگان است و امکانات فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهد . البته اگر بخواهیداز یک سری از امکانات دیگر این سایت استفاده کنید باید هزینه ای را بپردازید.

صحبت پایانی

برای رشد کسب و کار اینترنتی حتما از اینفوگرافیک ها در سایتتان استفاده کنید. اینفوگرافیک در جذب مخاطب و محبوبیت سایت شما بسیار تاثیر گذار است. همیشه سعی کنید در ارائه محتوا خلاقیت به خرج دهید و مطالب را دوست داشتنی ارائه دهید. طراحی یک اینفوگرافیک حرفه ای نیاز به دانش تخصصی در این زمینه دارد.

اگر کار گرافیکی بلد هستید با استفاده از نرم افزارهای Adobe photoshop و Adobe Illustrator می توانید بهترین عکس ها و نماد های ارتباطی را طراحی کنید که البته کار با این دو نرم افزار کار راحتی نیست . اگر تخصصی کارهای گرافیکی را ندارید از سایت piktochart.com استفاده کنید و اگر هم این سایت نتوانست نیازهای شما را در این زمینه برآورده کند حتما این کار را به کسانی بسپارید که تخصص کافی را در این زمینه دارند. یک اینفوگرافیک جذاب و دوست داشتنی می تواند محبوبیت کسب و کار اینترنتی شما را افزایش دهد و باعث افزایش فروش محصولات مورد نظر شما شود. پس این کار را جدی بگیرید و حتما در برنامه کاری وب سایت خود قرار دهید.

مطالب مرتبط

درباره سامانه برندینگ ایران
گروه برندینگ ایران به منظور ارائه راهکارهای نوین فروش ، بازاریابی و برندینگ ایجاد شده است. این مجموعه تلاش دارد با ارائه نرم افزار ها و تکنولوژی های روز دنیا شرکت ها و مجموعه های کوچک و بزرگ را به سوی موفقیت سوق دهد و تا رسیدن به هدف با شرکت و مجموعه همراه و همگام باشد. در این راه گروه برندینگ ایران از افراد کارپشته و فنی استفاده می نماید که هم از نظر تجربه کاری و هم از نظر آکادمیک در مرتبه بالایی قرار دارند و با استفاده از روحیه کار تیمی، مشتری را در راه رسیدن به موفقیت همراهی خواهند کرد.

© 2024 - کلیه حقوق مادی و معنوی به سامانه برندینگ ایران تعلق دارد