راهکارهای بهینه سازی نرخ خروج از وب سایت

یکی از عواملی که در پیشرفت یک وب سایت بسیار تاثیرگذار است نرخ خروجی سایت است. عوامل بسیار متعددی در نرخ خروجی یک سایت تاثیرگذار است. در این مقاله می خواهیم بپردازیم به اینکه چه عواملی باعث می شود تا نرخ خروجی یک سایت کاهش یابد. با پیاده سازی روشهای گفته شده در این آموزش ، شاهد کاهش نرخ خروجی سایت خود می باشید و درنتیجه خواهید دید که درآمد سایت شما افزایش پیدا می کند.

راهکارهای بهینه سازی نرخ خروج وب سایت

نرخ خروج چیست؟

نرخ خروج یا همان Bounce Rate  درصدی را به ما نمایش میدهد که بازدیدکنندگان بدون حتی یک کلیک از سایت ما خارج شده اند.
به عبارت بهتر ، کسانی که وارد سایت ما می شوند و بدون اینکه حتی بر روی یکی از لینکها کلیک کنند از وب سایت خارج می شوند.
مثلا ۱۰۰ نفر وارد سایت شما می شوند و از این ۱۰۰ نفر ۶۰ نفر بدون آنکه حتی یک کلیک کنند از سایت خارج می شوند و در نتیجه نرخ خروجی سایت شما ۶۰% می شود.
بسیار روشن است که هر چقدر این نرخ پائین تر باشد به سود وب سایت شما می باشد.
نرخ خروجی بالای سایت نشانده این است که سایت شما در جذب مخاطب کارش را به خوبی انجام نمیدهد و اینکه بازاریابی اینترنتی که برای سایت در نظر گرفته اید مناسب نبوده است.

 نرخ خروجی سایت چقدر باشد مناسب است؟

نرخ خروجی سایت بستگی به نوع فعالیت و خدمات دهی آن سایت بستگی دارد اما طبق توصیه های گوگل بهتر است نرخ خروجی برای عموم وبسایتها ۴۰ درصد باشد.

 چه کارهایی انجام دهیم تا نرخ خروجی وب سایت کاهش یابد؟

 گرافیک سایت

گرافیک در جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار می باشد. اگر گرافیک سایت شما مناسب نباشد ، بازدیدکنندگان سریعا این قضاوت را می کنند که با سایت حرفه ای روبرو نیستند و برای همین سریعا از سایت شما خارج می شوند.

 فونتهای وب سایت

فونتهای ناخوانا باعث آزار بازدیدکننده می شود و همین مسئله منجر به بسته شدن سایت شما می شود. با گسترش زبان css شما می توانید با استفاده از فونت فیس به راحتی هر فونتی را که می خواهید در سایت به کار ببرید و سایت خود را با فونت ها زیبا سازید.

 سرعت بارگذاری سایت

افراد هر روز بی حوصله تر از گذشته هستند و زمان زیادی را حاضر نیستند صبر کنند تا سایت شما بارگذاری شود. بنابراین اگر سایت شما سریعا بارگذاری نشود بازدیدکننده از سایت خارج می شود. با استفاده از تکنیکهای مختلف ، سرعت سایت خود را افزایش دهید. مقاله ای که در زمینه افزایش سرعت سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل در سایت آترین وب موجود است را مطالعه کنید تا با پیاده سازی آن سرعت سایت خود را افزایش دهید.

 بهینه سازی واسط کاربری سایت

نوع چیدمان سایت خود را تغییر دهید. منوها را در قسمت مناسبی قرار دهید. دسترسی به هر بخش را در دید بازدیدکننده قرار دهید. با استفاده از آزمون و خطا محل قرار گیری قسمتهای مختلف سایت را تغییر دهید. از اطرافیان بخواهید وارد سایت شما شوند و نظرشان را درباره تغییرات اعمال شده بپرسید تا بتوانید بهترین رابط کاربری را برای سایت در نظر بگیرید.

 بهینه سازی اصولی کلمات کلیدی

در بهینه سازی (سئو) سایت خود از کلمات کلیدی مرتبط به مطالب خود استفاده کنید. از هر کلمه کلیدی در هر جایی استفاده نکنید. کلمات کلیدی را برای بازدیدکنندگان سایت خود به کار ببرید نه برای موتورهای جستجو.
امکان دارد شما مطلبی را منتشر کردید و کلمات کلیدی نامناسب را برای مطلب خود انتخاب کرده باشید و در نتایج گوگل نمایش داده شوید و بازدیدکنندگان وارد سایت شما شوند و مشاهده کنند که عباراتی را که جستجو کرده اند ارتباطی با مطلب شما ندارد. بنابراین کلمات کلیدی را به صورت کاملا بهینه در سئو سایت خود به کار ببرید.

 مطالب مرتبط را فراموش نکنید

در مطالب خود از مطالب مرتبط هم استفاده کنید. مثلا در پائین مقالات سایت ، مطالبی را که مرتبط و یا هم موضوع با همان مقاله هستند را به بازدیدکنندگان پیشنهاد دهید. این روش در کاهش نرخ خروجی سایت بسیار تاثیر گذار است.

تبلیغات خود را هدفمند کنید

اگر در سایتهای دیگر تبلیغاتی را قرار می دهید حتما در سایتهایی تبلیغ کنید که در زمینه فعالیتهای شما فعالیتدارند . در این صورت افرادی که بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک می کنند افرادی علاقه مند به موضوع فعالیت و کسب و کار شما خواهند بود و احتمال اینکه بخواهند بدون گشت و گذار در سایت از آنجا خارج شوند بسیار کاهش می یابد.

 صحبت پایانی

در مقالاتی که در رابطه با آموزش کسب و کار اینترنتی منتشر کرده ام همیشه سعی میکنم تا بر اهمیتاعتماد سازی در اینترنت تاکید کنم . کاهش نرخ خروجی سایت در اعتماد سازی یک وبسایت بسیار کمک می کند. به شما توصیه می کنم که برای سایت خود بیشتر وقت بگذارید و اشکالات را برطرف کنید و بر بازاریابی داخلی سایت خود متمرکز شوید تابتوانید کسب و کار اینترنتی خود را به نقطه سود دهی برسانید و روز به روز فروش خود را از طریق سایت افزایش دهید.

مطالب مرتبط

درباره سامانه برندینگ ایران
گروه برندینگ ایران به منظور ارائه راهکارهای نوین فروش ، بازاریابی و برندینگ ایجاد شده است. این مجموعه تلاش دارد با ارائه نرم افزار ها و تکنولوژی های روز دنیا شرکت ها و مجموعه های کوچک و بزرگ را به سوی موفقیت سوق دهد و تا رسیدن به هدف با شرکت و مجموعه همراه و همگام باشد. در این راه گروه برندینگ ایران از افراد کارپشته و فنی استفاده می نماید که هم از نظر تجربه کاری و هم از نظر آکادمیک در مرتبه بالایی قرار دارند و با استفاده از روحیه کار تیمی، مشتری را در راه رسیدن به موفقیت همراهی خواهند کرد.

© 2024 - کلیه حقوق مادی و معنوی به سامانه برندینگ ایران تعلق دارد