قهرمان زندگی خود باشید

تا کنون به این فکر کرده اید که قهرمان زندگی شما چه کسی است ؟
بسياري از ما براي خود الگوها و قهرماناني داريم كه ممكن است رهبر، مدير يا حتي يك هنرمند باشند و زمانيكه به اين افراد فكر مي كنيم براي ما الهام بخش انجام كارهاي بزرگ هستند. قهرمانانی که می شناسید، از ابتدا با موفقیت به دنیا نیامده اند، بلکه یاد گرفته اند چگونه از استعدادهای خود استفاده کنند. آنها افرادي هستند كه اثر مثبت روي ما دارند و گاه راههاي بهتري را در زندگي به ما نشان مي دهند. آنها با ناملايمات و سختي ها جنگيده اند و پيروز شده اند.
اما يك نكته جالب ديگر در مورد قهرمانان وجود دارد. آنها هم مانند ما انسان ها هستند كاستي ها و ضعف هاي يك انسان معمولي را دارند. آنها هم روز هاي بد خود را دارند، احساس نااميدي مي كنند و شكست مي خورند. ( در حقيقت قهرمانان بيش از ديگران شكست مي خورند.) قهرمانان علي رغم همه ضعف هاي بشري خود راهي پيدا مي كنند كه كار آنها در دنيا تاثير گذار باشد. اما اكنون مي خواهم شما را به يك رقابت دعوت مي كنم.
شما می‌توانید در هر آنچه که می‌خواهید، قهرمان شوید؛ چه شستن ظرف‌ها باشد چه تسلط یافتن بر مهارتی جدید! یکی از سخت‌ترین موانع برای در اختیار درآوردن در این راه، ذهن شماست. هرچیزی که به دست بیاورید معمولاً حاصل یک دیدگاه ذهنی قوی و اشتیاق برای آنچه انجام می‌دهید، است.
قهرمان خود باشيد.
از خود بپرسيد چه كاري را مي توانم انجام دهم كه در دنيا تاثير گذار باشد؟ در اين رقابت شايد شما قهرمان طلايي نباشيد و نتوانيد نسخه جادويي براي همه مشكلات خود پيدا كنيد. اما مي توانيد هر روز مانند يك قهرمان با نظم و دلسوزي و تعهد بالا روي هدف خود كار كنيد.
۱- تمرکز حواس و حضور ذهن
این مورد را شماره اول قرار دادیم، چون کسب این ویژگی برای ما مهم‌ترین و سخت‌ترین بود. وقتی تمام حواستان به‌‌ همان کاری باشد که دارید انجام می‌دهید، هیچ چیز نمی‌تواند مُخل کار شما شود، هیچ جایی برای ترس، نگرانی یا دیگر احساسات منفی نیست و آن‌ها نمی‌توانند شما را در مسیر آنچه دارید انجام می‌دهید، متوقف کنند تا به پتانسیل کامل خود نرسید.
شما می‌توانید حواستان را به هرکاری که در زندگی انجام می‌دهید، معطوف کنید. فقط باید درک کنید چه وقت افکارتان از دست شما خارج می‌شود و به گذشته یا آینده کشیده می‌شوید. این کار می‌تواند در ابتدا خیلی سخت به نظر برسد، ولی در ‌‌نهایت آسان‌تر و حتی طبیعت دوم شما می‌شود. «قدرت حال» کتابی عالی در مورد دستیابی به تمرکز و حضور ذهن است. اما خیلی راحت حتی در یک لحظه جرقه الهام ناگهانی می‌توانید بفهمید که ما فقط وقتی می‌توانیم به بهترین عملکردمان برسیم که توجه اصلی خود را بر زمان حال متمرکز کنیم.
۲- پشیمانی ممنوع
شما نمی‌توانید آنچه را که رخ داده است عوض کنید و حقیقت این است که هرچه انجام داده‌اید یا هر تصمیمی که گرفته‌اید، بهترین کار یا تصمیمی بوده که در آن زمان می‌توانستید انجام بدهید. اگر با این ذهنیت زندگی کنید زندگیتان خیلی راحت‌تر و خالی از استرس می‌شود. افراد خیلی زیادی درگیر پشیمانی‌ها هستند و ذهنشان در گذشته و اشتباهاتشان گیر کرده است. این‌ها لزوماً چیزهای بزرگی هم نیستند، می‌توانند به کوچکی و بی‌اهمیتی برداشتن میوه خراب در خرید باشند! شما متعجب می‌شوید که چقدر این چیز‌ها روی ذهن مردم تاثیر می‌گذارند. همیشه به خودتان بگویید که هرچه انجام داده‌اید تصمیم درستی بود. این کار مقدار زیادی از آشفتگی ذهنی را از شما دور می‌کند و به شما امکان می‌دهد در لحظه زندگی کنید.
۳- داشتن ذهن یک تازه کار
این به معنای پایین آوردن سطح هوشی یا ساده لوحی نیست. بسیاری از افراد در هرچه که انجام می‌دهند، ذهن یک تازه کار را دارند. این به معنای داشتن یک نگرش روشنفکرانه و پذیرا، مشتاق و عاری از تعصب هنگام مطالعه یک موضوع است، حتی وقتی در یک سطح پیشرفته مطالعه می‌کنید، درست همانطوری که یک تازه کار اینطور است.
داشتن ذهن یک تازه کار این امکان را به شما می‌دهد که بدون فکر کردن خیلی زیاد، چیزهای جدیدی یاد بگیرید و کارهای زیادی را انجام دهید که کلید بهترین بودن در آنچه انجام می‌دهید و به خوبی انجام دادن آن است! گاهی اوقات ما فقط باید بپذیریم و بگوییم «نمی‌دانم». این کار نه تنها نفْس شما را که همیشه می‌خواهد بهترین را بداند می‌شکند، بلکه ذهنی روشن و باز که آماده یادگیری است به شما ارائه می‌دهد. با این حالت وفق یابید و تکامل یابید.
زندگی کردن با «می‌دانم» یک نقص و عقب ماندگی است که ما را از زمان حال خارج نگه می‌دارد و به زندگی در گذشته می‌کشاند. اینطوری ما امکان تجربه هیچ چیز جدید، هیچ شگرفی، هیچ بینشی و هیچ کشفی را نداریم. هیچ یک از رازهای حال را کشف و درک نمی‌کنیم و در قضاوت‌های گذشته باقی می‌مانیم.
۴- بدانید چه می‌خواهید.
برای دستیابی به هرچیزی باید بدانید دقیقاً چه می‌خواهید. برای مثال اگر شما می‌خواهید وزن کم کنید سعی کنید یک تصویر ذهنی داشته باشید از اینکه وقتی به وزن ایده آلتان برسید، چه شکلی می‌شوید. سعی کنید وقتی آنچه را که می‌خواهید تعیین می‌کنید، این ۳ عامل را درنظر بگیرید:
می‌خواهید به چه چیزی دست یابید؟
چه چیزی، چه وقت، کجا، چه کسی و چگونه؟
وقتی به هدفتان رسیده‌اید، چه چیزی می‌بینید، می‌شنوید و حس می‌کنید؟
اگر شما طرحی با این الگو بریزید می‌توانید دقیقاً آنچه را که می‌خواهید تجسم کنید و آن را خیلی دست یافتنی‌تر بسازید و همه جوانب را در یک چشم انداز ببینید.
۵- دلسرد نشوید.
کسانی که در آنچه انجام می‌دهند موفق هستند یا حتی فقط از زندگی راضی‌اند، اجازه نمی‌دهند چیزهای کوچک آن‌ها را دلسرد کنند. اگر اجازه دهید آنچه دیگران فکر می‌کنند، می‌گویند یا انجام می‌دهند روی احساس شما تاثیر بگذارد و به طور منفی عمل کند، پس باید تغییراتی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید ما نمی‌توانیم دیگران را تغییر بدهیم و باید مردم را همانطور که هستند قبول کنیم تا یک زندگی هدفمند و سازنده داشته باشیم. حقیقتی هم هست که همیشه افرادی هستند که سعی می‌کنند شما را دلسرد کنند و پایین بکشند.
همین برای دیدگاه ذهنی شما در زندگی صدق می‌کند. اجازه ندهید که دیالوگ ذهنی شما افکار منفی را به شما القا کند. به محض اینکه این افکار را می‌شنوید، با این درک با آن‌ها مواجه شوید که این شما نیستید، بلکه دیالوگ درونی منفی ذهن شماست و از آن‌ها بگذرید همانطور که یک سنگریزه از مسیر رود می‌گذرد.
هرچه زود‌تر این رشته افکار منفی را شناسایی و رد کنید، زندگی آسان‌تر می‌شود؛ چون وقتی این افکار داخل شوند و احساسات منفی را برانگیزند برطرف کردن آن‌ها سخت می‌شود.
عملی کردن این دانش
این ۵ ویژگی ذهنی می‌توانند برای رسیدن به هرچیزی اِعمال شوند و باید ابزاری برای کمک به شما در پشت سر گذاشتن موانع زندگی باشند. آن‌ها هم چنین می‌توانند خاص‌تر باشند و می‌توانید آن‌ها را اِعمال کنید برای:
تناسب اندام
یافتن یک شغل جدید
شروع تجارت خودتان
ایجاد رابطه اجتماعی
شروع رابطه‌ای جدید
آرامش ذهنی
لذت ببرید!
«هرآنچه که در ذهنتان داشته باشید، در زندگیتان رخ می‌دهد. اگر به باوری که همیشه داشتید ادامه دهید، همانطور که همیشه عمل کرده‌اید، عمل خواهید کرد. اگر همانطوری که همیشه عمل کرده‌اید، عمل کنید‌‌ همان چیزی را به دست می‌آورید که همیشه به دست می‌آورده‌اید. اگر می‌خواهید نتایج متفاوتی را در زندگیتان یا کارتان ببینید، تمام آنچه باید انجام دهید این است که ذهنتان را تغییر دهید».

مطالب مرتبط

درباره سامانه برندینگ ایران
گروه برندینگ ایران به منظور ارائه راهکارهای نوین فروش ، بازاریابی و برندینگ ایجاد شده است. این مجموعه تلاش دارد با ارائه نرم افزار ها و تکنولوژی های روز دنیا شرکت ها و مجموعه های کوچک و بزرگ را به سوی موفقیت سوق دهد و تا رسیدن به هدف با شرکت و مجموعه همراه و همگام باشد. در این راه گروه برندینگ ایران از افراد کارپشته و فنی استفاده می نماید که هم از نظر تجربه کاری و هم از نظر آکادمیک در مرتبه بالایی قرار دارند و با استفاده از روحیه کار تیمی، مشتری را در راه رسیدن به موفقیت همراهی خواهند کرد.

© 2024 - کلیه حقوق مادی و معنوی به سامانه برندینگ ایران تعلق دارد