چگونه یک سایت طراحی کنیم

این مقاله برای افرادی نوشته شده است که می خواهند یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند اما هنوز نمی دانند که چگونه باید یک وب سایت راه اندازی کنند. برای شروع کسب و کار اینترنتی نیاز به یک وب سایت خوب دارید تا بتواند نیازهای شما را برآورده کند. اما سوال اینجاست که با وجود روشهای مختلف راه اندازی سایت باید کدام روش را انتخاب کنیم؟

من در اینجا می خواهم شما را با حالتهای مختلف راه اندازی سایت آشنا کنم تا شما با توجه به شرایط خودتان یک روش را انتخاب کنید.

طراحی سایت اختصاصی توسط یک طراح سایت
طراحی سایت با سیستمهای سایت ساز رایگان توسط خودمان
طراحی سایت با سیستم های سایت ساز رایگان توسط طراح سایت
طراحی سایت با استفاده از سیستمهای آماده و پولی

طراحی سایت اختصاصی توسط یک طراح سایت

یکی از روشهایی که می توانید برای کسب و کار اینترنتی خودتان یک سایت راه اندازی کنید سپردن طراحی سایت به یک طراح سایت می باشد. اگر شما بخواهید که سایتتان توسط یک طراح سایت طراحی شود باید مبلغ بالاتری را نسبت به روشهای دیگر پرداخت کنید. این روش زمانی توصیه می شود که شما یک ایده اینترنتی جدید داشته باشید و خواسته هایتان به گونه ای باشد که با سیستمهای سایت ساز آماده نتوانید سایت مدنظرتان را طراحی کنید. در این حالت نیاز دارید که یک سایت اختصاصی برای شما نوشته شود. وقتی قرار باشد یک سایت از صفر تا صد به صورت اختصاصی برای شما طراحی شود باید هزینه بسیار سنگینی را پرداخت کنید.

سایتهای بزرگی که در اینترنت فعالیت دارند و سایتهای اختصاصی دارند معمولا به اینصورت می باشند که یک واحد فنی و پشتیبانی سایت ، در شرکتشان دایر می کنند و همیشه از وجود چند طراح و متخصص در مجموعه خود بهره می برند.

طراحی سایت با استفاده از سیستم های آماده و رایگان توسط خودمان

شما می توانید با استفاده از سایت سازهای آماده و رایگان سایت خودتان را راه اندازی کنید. به سایت سازهای آماده ، نرم افزار مدیریت محتوا یا cms گفته می شود. با استفاده از این سیستمهای آماده می توانید قدرتمندترین سایتها را راه اندازی کنید. این روش برای افرادی توصیه می شود که می خواهند خودشان سایتشان را راه اندازی کنند و ایده ای که دارند با استفاده از این سیستم ها قابل اجرا باشد. در حال حاضر نرم افزارهای مدیریت محتوا بسیار قدرتمند می باشند. سایت آترین وب هم با یکی از این نرم افزارهای رایگان (وردپرس) راه اندازی شده است. تاکید میکنم که اگر ایده شما به گونه ای باشد که با این سیستمها قابل اجرا باشد ، حتما از همین سیستمها استفاده کنید. نرم افزارهای سایت ساز رایگان مدل های مختلفی دارد که من برای آشنایی بیشتر شما نام معروفترین و بهترین ها را مینوسم. سیستمهای وردپرس ، جومولا ، دروپال ، دات نت نیوک ، دیتالایف ، پرستاشاپ ، اوپن کارت ، ویرچومارت.
سوال کلیدی و رفع ابهام :

اگر یک سایت حرفه ای بخواهیم طراحی کنیم که با استفاده از سیستمهای آماده مثل وردپرس قابل اجرا باشد و از طرفی هم هیچ محدودیت مالی نداشته باشیم آیا بهتر است که سایت به صورت کاملا اختصاصی طراحی شود و یا اینکه با سیستمهای آماده طراحی شود؟

من در این حالت به شما پیشنهاد میکنم که از سایت سازهای آماده استفاده کنید ، برای اینکه بسیار قدرتمند تر از این می باشد که یک شرکت طراحی سایت بخواهد برای شما اختصاصی طراحی کند. نرم افزارهای مدیریت محتوایی مثل وردپرس قدمت چندین ساله دارند و توسط بهترین متخصصان دنیا طراحی شده اند و هر چند وقت یکبار بروزرسانی می شود. در نتیجه چنین سیستمی که سالها ، بهترین متخصصان دنیا بر روی آن کار کرده اند و هر روز هم به امکانات آن اضافه می شود بهتر و قدرتمندتر از این می باشد که یک شرکت طراحی سایت بخواهد در یکی دو ماه برای شما طراحی کند.

طراحی سایت با سیستم های سایت ساز رایگان توسط طراح سایت

شما یک سایت حرفه ای نیاز دارید در نتیجه خودتان راه اندازی سایت با استفاده از یک cms را یاد میگیرید و شروع می کنید امکانات مختلفی را بر روی سایتتان اعمال می کنید. در این حالت امکان دارد برخی از افزونه هایی که نصب می کنید با هم تداخل داشته باشند و باعث بروز خطا در سایتتان شود و هم اینکه به دلیل نصب افزونه های مختلف بر روی وب سایت ، سرعت سایتتان کاهش پیدا کنید. اگر فرد سخت کوشی باشید و زمان کافی در اختیار داشته باشید شروع می کنید در اینترنت جستجو کردن و با پرس و جو کردن مشکلتان را حل می کنید و سایت دلخواهتان را بدون هیچ مشکلی راه اندازی می کنید. اما اگر وقت کافی را برای حل این مشکلات نداشته باشید می توانید به یک طراح سایت مراجعه کنید که سایتتان را با یکی از این سیستمهای آماده راه اندازی کند.

طراحی سایت با استفاده از سیستمهای آماده و پولی

یک سری از سایت سازها هستند که توسط طراحان ایرانی طراحی شده اند و برای اینکه از این سیستمها استفاده کنید باید مبلغی را پرداخت کنید. اگر قرار باشد که از سیستمهای آماده استفاده شود من به شما توصیه میکنم که از همان سیستمهای آماده و رایگان استفاده کنید. برای اینکه هم رایگان هستند و هم قدرتمندتر می باشند و هم هر امکاناتی که بخواهید می توانید با چند کلیک به سایت اضافه کنید.

صحبت پایانی
کسب و کار اینترنتی نیازمند ابزارهای تحت وب می باشد. یکی از این ابزارها سیستم مدیریت و بروزرسانی سایت می باشد. شروع کار خیلی مهم هستش که شما بدانید که باید از چه روشی برای طراحی سایت خودتان استفاده کنید. من سعی کردم حالتهای مختلفی که برای راه اندازی یک سایت وجود دارد را برای شما مطرح کنم. امیدوارم که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان بتوانید با توجه به شرایط خودتان بهترین روش ممکن را برای راه اندازی سایتتان انتخاب کنید.

مطالب مرتبط

درباره سامانه برندینگ ایران
گروه برندینگ ایران به منظور ارائه راهکارهای نوین فروش ، بازاریابی و برندینگ ایجاد شده است. این مجموعه تلاش دارد با ارائه نرم افزار ها و تکنولوژی های روز دنیا شرکت ها و مجموعه های کوچک و بزرگ را به سوی موفقیت سوق دهد و تا رسیدن به هدف با شرکت و مجموعه همراه و همگام باشد. در این راه گروه برندینگ ایران از افراد کارپشته و فنی استفاده می نماید که هم از نظر تجربه کاری و هم از نظر آکادمیک در مرتبه بالایی قرار دارند و با استفاده از روحیه کار تیمی، مشتری را در راه رسیدن به موفقیت همراهی خواهند کرد.

© 2024 - کلیه حقوق مادی و معنوی به سامانه برندینگ ایران تعلق دارد