هشت کاری که برای بازدهی بیشتر در انجام امور روزانه نباید انجام دهیم

به انجام رساندن لیست کارهای روزانه شما، به بهبود کیفیت کار حرفه ای و تمرکز بیشترتان کمک می کند. اما مواردی منفی نیز هستند که ممکن است بدون نوشته شدن در هیچ لیستی به صورت مکرر انجامشان دهید. کارهایی که فقط وقت و انرژی شما را می سوزانند و عامل اصلی استرس، عدم تمرکز و کاهش سرعت موفقیت شما می شوند.
این کارها چه مواردی هستند؟ در ادامه این مطلب هشت مورد از مهمترین کارهایی که تاثیر منفی روی بازدهی شما می گذارند یادآوری شده است. هشت کاری که نباید انجام دهید.
۱- به تعویق اندازی امور
زمان چیزی است که همه به قدر کافی داریم. با گذراندن بی هدف آن و به تعویق اندازی کارها و وظایف مان فقط زمان را از دست داده ایم.
۲- شکوه کردن
هیچکس یک زندگی بدون شکست را تجربه نمی کند. همه در برهه هایی از زندگی با صدمات و شکست ها مواجه می شوند. ناله و شکایت از سختی ها موجب رفع مشکلات و گذر از آنها نمی شود. و بدترین حالت این است که مانند یک قربانی از وضع خود شکایت کنید.
۳- اجازه دخالت دیگران در زندگی شما
شاید اینکه دیگران برای شما تصمیم گیری کنند ساده و راحت به نظر برسد. همچنین چنین چیزی می تواند برای دیگران هم جذاب باشد که چنین اجازه ای به آنها می دهید. اما چرا باید در خصوص چنین مساله مهمی اینقدر مطیع و تسلیم برخورد کنید؟ خودتان تصمیم گیرنده باشید. سعی کنید کوچکترین قدم را هم که شده به سمت هدف خود بردارید، آنگاه خواهید دید که چه اتفاقی می افتد.
۴- پذیرفتن هر شرایطی
اگر در موقعیتی خوب قرار دارید، شاکر باشید. اما اگر در موقیت بدی هستید، تصور نکنید که وضع همیشه اینگونه باقی خواهد ماند. منتظر معجزه نمانید و به سادگی شرایط را نپذیرید. ثابت قدم و استوار تحقیق و بررسی کنید تا راه خروج از شرایط را پیدا کنید.
۵- برنامه ریزی در اوقاتی نامناسب
این مورد هم به مانند انتظار کشیدنِ بی هدف موردی منفی است. برنامه ریزی و کشیدن نقشه برای آینده تنها در بعضی موقعیت ها انتخابی مناسب است. زمان هایی هستند که شما در موقعیتی نیستید که بتوانید نقشه و برنامه درستی پیاده سازی کنید. در این اوقات سعی کنید به نصیحتی که در سومین بند این مطلب اشاره شد عمل کنید. یک قدم مثبت بردارید و منتظر نتیجه بمانید. در این صورت، برنامه ریزی نهایتا امکان پذیر و عملی خواهد شد.
۶- اضافه کردن استرس به زندگی
اگر تعداد زیادی کار نکرده دارید. اگر قرارهای کاری، ایمیل ها و مواردی در لیست کارهایتان هست که به آنها نرسیده اید، شاید وقت آن رسیده که زندگی را برای خود ساده تر کنید. این همه وظایف که به انجام نمیرسند فقط گره مشکلات را محکم تر و استرس و فشارهای روی شما را بیشتر می کنند. زندگی شخصی و حرفه ای خود را پیچیده نکنید. با اولویت بندی صحیح، مهمترین کارها، امور مهم و بقیه وظایف تان را بشناسید. سپس مهمترین ها را پیش از همه به انجام رسانید، برای کارهای مهم وقت بگذارید و بقیه را هم تا حد ممکن انجام دهید. کارهایی که مهم نیستند را هم فراموش کنید.
۷- منفی بودن
مطمئنا افرادی دور و بر شما وجود دارند که دارای فاز منفی باشند. همواره شکوه و ناله می کنند، شایعات می سازند، درباره بقیه بدگویی می کنند و منتظرند تا سوژه هایی مشابه پیدا کنند. سعی کنید به هیچ وجه یکی از این افراد نباشید. چنین وضعیت اسف باری به هیچ وجه عامل مثبتی در بازدهی بیشتر شما نخواهد بود.
۸- تنها پیش رفتن
باید بدانید که شما تنها نابعه روی زمین نیستید. سعی کنید با سایر افراد حوزه خود تعامل داشته باشید. در محیط هایی که آنها حضور دارند، حضور پیدا کنید و از آنها ایده و کمک بخواهید.
•••
با اینکه توقف انجام موارد ذکر شده در بالا توصیه می شود، اما باید بدانید که هیچ ضمانتی نیست که توقف یکی از آنها یا همه شان به تنهایی از شما فردی موفق و کامل بسازد. با این وجود تاثیر حداقلی توقف انجام این موارد این است که از شما فردی شادتر ساخته می شود. زمان را از دست ندهید.

مطالب مرتبط

درباره سامانه برندینگ ایران
گروه برندینگ ایران به منظور ارائه راهکارهای نوین فروش ، بازاریابی و برندینگ ایجاد شده است. این مجموعه تلاش دارد با ارائه نرم افزار ها و تکنولوژی های روز دنیا شرکت ها و مجموعه های کوچک و بزرگ را به سوی موفقیت سوق دهد و تا رسیدن به هدف با شرکت و مجموعه همراه و همگام باشد. در این راه گروه برندینگ ایران از افراد کارپشته و فنی استفاده می نماید که هم از نظر تجربه کاری و هم از نظر آکادمیک در مرتبه بالایی قرار دارند و با استفاده از روحیه کار تیمی، مشتری را در راه رسیدن به موفقیت همراهی خواهند کرد.

© 2024 - کلیه حقوق مادی و معنوی به سامانه برندینگ ایران تعلق دارد