دنیای امروزی بدون داشتن موبایل غیرممکن به نظر میرسد . وابستگی افراد به تلفن همراه به اندازه ای زیاد شده است که کمتر کسی را می بینیم که موبایل خود را در فاصله بیش از یک متری خود قرار دهد . حال شما در نظر بگیرید که بتوانید پیام خود را یک قدمی مخاطبان منتشر کنید. بازاریابی پیامکی یکی از پر نفوذ ترین روشهای تبلیغاتی می باشد.
ترکیب بازاریابی پیامکی با وب سایت
بازاریابی پیامکی یکی از قدرتمندترین روشهای بازاریابی می باشد و موسساتی که بتوانند به طور استاندارد و با استراتژی هوشمندانه ازاین ابزار قدرتمند استفاده کنند می توانند به موفقیتهای چشمگیری دست یابند.
در این مقاله آموزشی به نکات بسیار حیاتی درباره بازاریابی پیامکی می پردازیم و سپس به ترکیب آن با بازاریابی آنلاین می پردازیم
اگر هدفمان این باشد که یک لیست شماره موبایل پیدا کنیم و یکبار به آنها پیامک ارسال کنیم تنها وقت و سرمایه خود را هدر داده ایم.
لیست شماره موبایل ما باید برای بازار هدف باشد. فراموش نکنیم که با یکبار ارسال پیامک به لیست بازار هدف هرگز موفق نمی شویم پس چگونه موفق می شویم؟ می خواهیم بازاریابی پیامکی و یا به اصطلاح sms-marketing را با بازاریابی اینترنتی ترکیب کنیم برای اینکار باید در گام اول شماره موبایل بازار هدف را بدست بیاوریم.
چگونه شماره موبایل بازار هدف را بدست بیاوریم؟
برای اینکار راهکارهای مختلفی وجود دارد که به ۲ مورد از آنها می پردازیم
۱- ارائه محصول رایگان : می توانید محصول رایگانی را طراحی کنید و در سایت خود قرار دهید و از بازدیدکنندگان بخواهید برای دانلود محصول رایگان نام ، ایمیل و شماره همراه خود را ثبت کنند.
۲-ایجاد خبرنامه پیامکی : با توجه به تجربه شخصی من اگر از خبرنامه پیامکی استفاده کنید بازدهی بسیار بالاتر می شود.
نکته طلایی : هرچقدر تعداد فیلدهای پر کردنی در سایت کمتر باشد افراد بیشتری حاضر به پر کردن آن می شوند.
با جمع آوری شماره تلفن همراه بازدیدکنندگان شما یک لیست بسیار با ارزش دارید در واقع لیست شماره هایی که جمع آوری کرده اید از بازار هدف هم با ارزش تر می باشد! یعنی خود افراد به شما اجازه داده اند که برایشان پیامک بفرستید.
وقتی شما شماره بازار هدف مورد نظر خود را خریداری می کنید و می خواهید به آنها پیام ارسال کنید آنها به شما اجازه ارسال پیامک را نداده اند برای اینکه شما و کسب و کارتان را نمی شناسند ولی وقتی شما از طریق سایتتان شماره موبایل افراد را جمع آوری می کنید دقیقا به کسانی پیامک ارسال می کنید که با کسب و کار شما آشنایی دارند و خود را علاقه مند به کسب و کار شما نشان دادند. پس این یک فرصت طلایی برای کسب و کار شما می باشد و پس از جمع آوری یک لیست با ارزش کار ، بازاریابی شما شروع می شود.
زمانهای ارسال پیامک
هفته ای یکبار و یا دو بار پیامک ارسال کنید و از این طریق ارتباط خود را با افراد حفظ کنید. از شنبه تا پنج شنبه ارسال داشته باشید . صبح ها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و بعداز ظهر ها از ساعت ۱۷ الی ۲۰ بهترین زمان ارسال پیامک می باشد. در متن اس ام اس خود چه چیزی بنویسیم؟ متن پیامک خود را متنوع کنید. زمانهایی که محصولی رایگان و یا تجاری دارید از طریق پیامک اطلاع رسانی کنید.
چه پیامکهایی ارسال کنیم؟
پیامکهای آموزشی درباره موضوع کسب و کار ارسال کنید.
اگر نام اشخاص را در اختیار دارید حتما در پیامک خود از نام افراد استفاده کنید. با اعضای پیامکی خود تعامل داشته باشید و در تلاش باشید کاری کنید که ارتباطتان دو طرفه باشد نظرسنجی و مسابقه برگذار کنید تا ارتباط خود را با اعضا قوی تر کنید و اینکه با سوالات هوشمندانه متوجه بشوید که نیاز آنها چیست و چه محصولاتی بیشتر مورد نیاز آنهاست.
خلاصه نویسی در پیامک
در متن پیامک خلاصه نویسی کنید هر پیامک فارسی شامل ۷۰ کارکتر می باشد ، پس در انتخاب کلمات هوشمندانه رفتار کنید.
از منشی پیامکی استفاده کنید. منشی پیامکی یکی از روشهای بسیار خوب برای تعامل با مخاطبان است. به طور مثال به بازدیدکنندگان بگوئید با ارسال عدد ۱ به شماره شما ، شماره حسابتان برای آنها ارسال می شود.
باید توجه داشت که پیامک های شما باید برای اعضا مفید باشد. باید این انگیزه همیشه در اعضای شما وجود داشته باشد که پیامک های دریافتی شما را بلافاصله باز کنند و متن آن را بخوانند. برای همین در پیامک های ارسالی فقط مواردی همچون تخفیف یا معرفی محصول جدید را نباید در نظر بگیرید . هدف شما باید اول لذت بردن اعضا از پیامک ها باشد و سپس در بین این اعتماد سازی ها و ارتباط دوستانه برقرار کردن با اعضا می توانید محصولات خودتان را به آنها معرفی کنید.
نام وب سایت در پیامک
حتما نام وب سایت خود را درج کنید تا همیشه در ذهن افراد باقی بمانید. شاید آنها فراموش کرده باشند که در چه وب سایتی عضو شده اند .
بازاریابی پیامکی قبل از خرید
شما می توانید با استفاده از پیامک یک حس امنیت را ایجاد کنید! بازدیدکننده وارد سایت شما شده و می خواهد محصولی را بخرد ولی ترس از خرید باعث شده تا کمی عقب نشینی کند . برای اینکه این عقب نشینی را از بین ببرید می توانید در صفحه محصول درج کنید که با ارسال کد محصول به شماره —– می توانند همین الان ۱۰ درصد از شما تخفیف بگیرند . وقتی کد تخفیف برای بازدیدکننده ارسال شد آن شخص کمی احساس راحتی بیشتری می کند و اینکه متوجه می شود کسب و کار فعالی در مدیریت وب سایت وجود دارد.
بازاریابی پیامکی هنگام خرید
زمانی که بازدید کننده فرم سفارش محصول را تکمیل نمود برایش یک اس ام اس ارسال کنید و از اینکه از سایت شما خرید کرده تشکر کنید.
بازاریابی پیامکی پس از خرید
زمانی که کالایی را از اینترنت خریداری می کنیم بی صبرانه منتظر آن هستیم که محصول هر چه سریعتر به دست ما برسد . زمانی که کالا را بسته بندی کردیم و ارسال کردیم برای خریدار یک پیامک ارسال کنیم و به مشتری بگوییم که کالای شما ارسال شد.
در واقع اگر ما به صورت اصولی بازاریابی با پیامک را در سایتمان پیاده کنیم می توانیم فروش محصولاتمان را افزایش دهیم.