کسب و کار اینترنتی شما باید آهسته و پیوسته باشد

سلام دوستای عزیزم. امروز می خواهم درباره روشهایی برای حفظ و رشد کسب و کار اینترنتی بنویسم. زمانی که کارآفرینان کسب و کارهای خود را راه اندازی می‌کنند اغلب به رشد سریع و فروش‌های رکوردشکن فکر می‌کنند. شروع کار هیجانات بسیار بالا می باشد و باید حواستان باشد که اسیر این هیجانات نشوید.

من میگم کسب و کار اینترنتی ، اما!

وقتی عبارت کسب و کار اینترنتی را می شنویم سریعا ذهنمان می رود بر روی یک وب سایت! داشتن یک سایت تنها بخش کوچکی از یک کسب و کار اینترنتی می باشد. خیلی از عوامل دیگر باید دست به دست هم بدهند تا یک کسب و کار اینترنتی موفق شود. کسب و کار اینترنتی هم دقیقا مثل یک کسب و کار فیزیکی می باشد. در حقیقت اینترنت به افراد کمک می کند تا با سرمایه کمتر و با کمترین نیروی انسانی به اهداف خود برسند. اینترنت یک ابزار قدرتمند برای رشد سریعتر و بیشتر می باشد اما تمام موفقیت یک کسب و کار اینترنتی به وب سایت ختم نمی شود. خیلی از کارهایی که برای یک کسب و کار فیزیکی انجام می شود تا به موفقیت برسد ، برای کسب و کار اینترنتی هم لازم می باشد. برای همین من در مقاله هایی که می نویسم سعی میکنم فقط به موضوع وب سایت نپردازم و درباره تمام بایدها و نبایدهای یک کسب و کار برای شما بنویسم.

رسانه های مختلفی اخبار کسب و کارهای اینترنتی مختلف را پوشش می دهند و در مورد افزایش باورنکردنی درآمد و مشتریان این سایتها گزارش می دهند. هر روز می شنویم که سایتهایی تازه تاسیس شدند و از همان ابتدای کار به رشد فوق العاده ای رسیدند. از طرفی سایتهایی که رشد سریع ندارند حس ناامیدی پیدا می کنند اما آیا این نوع موفقیت آنی واقعا پایدار است؟

بگذارید اینگونه کسب و کار اینترنتی را بررسی کنیم!

کسب و کار اینترنتی را راه اندازی می کنید و هزینه های هنگفتی را برای تبلیغات پرداخت می کنید و سریعا دیده می شوید. در واقع در راس رقابت قرار می گیرید اما احتمال اینکه سریعا رقبای شما ، شما را از پای در بیاورند بسیار زیاد است!
رشد آهسته و پیوسته کسب و کار اینترنتی شما در بلند مدت بسیار بهتر می باشد. شرکتی که پایه و اساس خود را بر مبنای تفکر استراتژیک می سازد کمتر آسیب پذیر خواهد بود زیرا باعث تسریع رشد می شود.

تفاوت استراتژی با سیاست

یک کسب و کار اینترنتی هم می تواند استراتژی داشته باشد و هم می تواند سیاست داشته باشد. این دو چه تفاوتی با هم دارند؟
به هدفهای کوتاه مدت می گوییم سیاست
به هدفهای بلند مدت می گوییم استراتژی

حفظ رشد آهسته اما پیوسته برای کسب و کار اینترنتی

هر روز صحبت از این می کنیم که مردم کم حوصله تر از قبل شدند. صبر افراد بسیار کم شده است و همین صبر و حوصله فقط به کارهای روزمره ما بر نمی گردد و تاثیر خودش را بر روی تفکرات ما هم می گذارد. در دوره و زمانه ای که صحبت از رضایتمندی فوری هستش ، پیمودن مسیر آهسته و پیوسته یک کار دشواری محسوب می شود. آهسته و پیوسته یعنی چی؟ یعنی اینکه وقتی کسب و کارمان را راه اندازی میکنیم هر روز به فکر این نباشیم تا همه استراتژی ها و همه اهدافمان را بخواهیم سریعا در سایتمان پیاده کنیم. اگر می خواهید که از رویه آهسته و پیوسته استفاده کنید باید محدودیتهای هوشمندانه ای را برای خودتان اعمال کنید تا بتوانید تصور درستی از نیازهای آتی بازار را ایجاد کنید.

اینجا منظور از استراتژی آهسته و پیوسته این نمی باشد که بخواهید همانند یک لاک پشت حرکت کنید! آهسته پیش رفتن ایده خوبی می باشد و باعث می شود تمرکز خودتان را بر روی کیفیت محصولات و خدمات خودتان بگذارید ، اما باید بدانید که کدام فرصتها به رشد شما کمک می کنند و زمانی که فرصتی را بدست آوردید آماده حرکت و دستیابی به آن باشید.
بعضی از وب سایتها دچار وسوسه رشد سریع می شوند فقط به خاطر اینکه در بین بزرگان صنعت خود دیده شوند.

ما اغلب می‌بینیم شرکت‌هایی که رشد سریع دارند اشتباه می‌کنند و پول و زمان فراوانی را در بازاریابی و استخدام کارمند سرمایه گذاری می‌کنند اما زمان و پول کافی برای نوآوری، گوناگونی و توسعه خط مشی، تکمیل سفارش، و زنجیره عرضه سرمایه گذاری نمی‌کنند. با این حال، شرکت‌هایی که رشد آهسته دارند زمان و پول فراوانی برای نوآوری سرمایه گذاری می‌کنند در حالی که پول و زمان کافی برای فروش اختصاص نمی‌دهند. خط سیر در صورتی که به درستی مدیریت شود، در دراز مدت موفقیت آمیز خواهد بود.”

به جای عمل کردن تنها بر اساس روندهای فعلی، برای آینده برنامه ریزی کنید. اگر در یک صنعت رو به رشد هستید مانند فناوری، می‌دانید که قرار گرفتن در رأس آنچه که رقیبان شما انجام می‌دهند تا چه میزان حائز اهمیت است. یک استراتژی بر اساس پیگیری روند ممکن است منجر به نتایج فوری شود اما اگر به آینده نیز چشم دوخته اید بهتر است برای رشد واقعی و پایدار مجهز شوید.
با در نظر گرفتن اقدامات بلند مدت از ابتدا نه تنها نیاز است در مورد این موضوع فکر کنید که محصول یا خدمات شما در یک دهه یا بیشتر در آینده به چه شکلی خواهد بود بلکه باید خط سیر بزرگ‌تری برای کاربرد آن در نظر بگیرید.

صحبت پایانی
امروزه کسب و کار اینترنتی یکی از مهیج ترین و بهترین کسب و کارهای دنیا می باشد. اگر فکر می کنید که تنها با داشتن یک سایت خوب می توانید به درآمد اینترنتی مناسب برسید سخت در اشتباه هستید. کسب و کار اینترنتی دقیقا مثل یک کسب و کار فیزیکی می باشد. خیلی از کارهایی که در کسب و کار فیزیکی انجام می دهیم باید در کسب و کار اینترنتی هم انجام دهیم. توجه داشته باشید که آهسته وپیوسته حرکت کنید. خودتان را اسیر هیجانات لحظه ای نکنید. هیجانات به صورت مقطعی هستند و برای شروع کار خیلی خوب هستش که هیجان داشته باشید ، برای اینکه همین هیجان به شما انگیزه می دهد ، اما شما باید بتوانید این هیجان را کنترل کنید. هیجانات معمولا عمر کوتاهی دارند و در این زمان کم هم شما به نتیجه نخواهید رسید و چون هیجان شما هم به پایان رسیده و کار شما هم نتیجه نداده نا امید می شوید و دست از کار میکشید ، اما زمانی که به صورت آهسته و پیوسته حرکت کنید خسته نمی شوید و در بلند مدت می توانید به تمام اهداف و آرزوهای خودتان برسید. خلاصه کلام اینکه تمام انرژی جسمی ، فکری و مادی خودتان را به یکباره صرف نکنید. یادتان نرود که همیشه آهسته و پیوسته باشید. چون هیچ وقت نمی توانید با تمام توان در بلند مدت کار کنید! کمی آهسته تر اما پیوسته و دائمی باشید.

مطالب مرتبط

درباره سامانه برندینگ ایران
گروه برندینگ ایران به منظور ارائه راهکارهای نوین فروش ، بازاریابی و برندینگ ایجاد شده است. این مجموعه تلاش دارد با ارائه نرم افزار ها و تکنولوژی های روز دنیا شرکت ها و مجموعه های کوچک و بزرگ را به سوی موفقیت سوق دهد و تا رسیدن به هدف با شرکت و مجموعه همراه و همگام باشد. در این راه گروه برندینگ ایران از افراد کارپشته و فنی استفاده می نماید که هم از نظر تجربه کاری و هم از نظر آکادمیک در مرتبه بالایی قرار دارند و با استفاده از روحیه کار تیمی، مشتری را در راه رسیدن به موفقیت همراهی خواهند کرد.

© 2024 - کلیه حقوق مادی و معنوی به سامانه برندینگ ایران تعلق دارد