چگونه محتوایی بنویسیم که همه از خواندن آن لذت ببرند

امروزه مقاله نویسی به یکی از مهارتهای پولساز تبدیل شده است و میشود گفت که هر صاحب کسب و کاری (مخصوصا کسب و کارهای کوچک) باید این مهارت را یاد بگیرند و یا حداقل افرادی را استخدام کنند تا بتوانند با استفاده از این مهارت دوست داشتنی ، سودآوری شرکت خود را افزایش دهند. در این مقاله به شما یاد می دهم که چگونه محتوایی بنویسیم که همه از خواندن آن لذت ببرند!

چگونه محتوایی بنویسیم که همه از خواندن آن لذت ببرند!

برای تولید محتوای با ارزش و با کیفیت مقاله را به ۴ بخش تقسیم می کنیم

۱- تیتر محتوا

عنوان مطلب بسیار مهم می باشد و باید به اندازه ای جذاب باشد که خواننده را وادار به خواندن آن مقاله کند. وقتی شما یک روزنامه را در دست می گیرید ، موضوعاتی که بحث برانگیز باشند و حس کنجکاوی را در شما ترغیب کنند را مطالعه می کنید. در واقع عنوان مقاله ، خود مقاله را تبلیغ می کند. از عناوین دروغین استفاده نکنید و عنوان های مرتبط را انتخاب کنید.

در انتخاب عنوانها باید نکاتی را در نظر بگیرید.

تصویر سازی محتوا

تیتر مطلب باید به گونه ای باشد که در ذهن خواننده تصویر سازی کند. عملکرد مغز انسانها به گونه ای می باشد که سریعا به تصاویر عکس العمل نشان می دهد ، اما ما داریم مقاله می نویسیم نه عکس! برای همین باید با استفاده از جملات ، در ذهن خواننده تصویر سازی کنیم.

در محتوای خود از مثالها استفاده کنید 

مردم آمار مهم حوزه خود را بسیار دوست دارند. برای مثال : ۸۰ درصد از ثروت کل جهان تنها در اختیار ۲۰ درصد مردم جهان می باشد!

۲- چند خط ابتدایی محتوا

چند خط ابتدایی محتوای شما باید با ارزش ترین کلمات و جملات نوشته شود و از پرداختن به مقدمات بی ارزش و بدهیات بپرهیزید. از نوشتن مقدمات بی ارزش خودداری کنید.
موضوع مورد بحث را در چند خط ابتدایی بیان کنید تا خواننداگان سریعا متوجه بشوند که مقاله قرار است راجع به چه چیزی بحث کند.

۳- بخش میانی محتوا

بعد از اینکه قسمت اول مقاله خودتان را تکمیل کردید نوبت میرسد به قسمت میانی مقاله . قسمت میانی مقاله استخوان بندی مقاله شما را تشکیل میدهد و در این بخش باید محتوای خودتان را منتشر کنید.

برای محتوای خود تصویرسازی کنید

مردم عاشق داستان هستند. داستان ها کوچک و بزرگ نمی شناسند و همه انسانها داستان را دوست دارند. می توانیدمقاله خودتان را با یک داستان کوتاه شروع کنید.
دقت کردید که بعضی از رمانها بسیار شهرت پیدا می کنند و پر فروش می شوند و برخی دیگر از رمانها به سختی به فروش می رسند و از هیچ شهرتی برخوردار نیستند با اینکه شاید داستان آنها زیباتر هم باشد ، ولی هیچ وقت موفق نمی شوند. رمانهایی که بهتر تصویرسازی می کنند ، موفق تر عمل می کنند.

از رمانها الگو بگیرید! وقتی شما شروع به خواندن رمان می کنید ، خود را غرق در رمان می بینید و انگار خودتان درون آن داستان قرار دارید و همه چیز را با چشمان خود می بینید.

یک مثال برای تصویر سازی محتوا

یک روز سرد پائیزی در حال قدم زدن در یک کوچه روستایی بودم که ناگهان چشمم به یک کلبه چوبی در ته جاده افتاد ، قدم زنان خودم را به کلبه رساندم .
ببینید با خواندن همین متن کوتاه ، دقیقا مطالب گفته شده در ذهن شما نقش بست و این یعنی تصویرسازی
مردم عاشق داستانها هستند. در محتوایی که تولید می کنید باید داستان نویسی کنید.

 استفاده از تصاویر برای محتوای خود

تصاویر در جذب خواننده و تاثیرگذاری آن بر روی خواننده بسیار تاثیرگذار است و بار ارزشی محتوا را افزایش می دهد . تصاویر مرتبط با مقاله خود را در بین محتوای خود قرار دهید . از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.حجم تصاویر را با نرم افزار فتوشاپ پائین بیاورید تا سریعا بارگذاری شود. تصاویر به درک بهتر مطلب کمک می کند. پس استفاده از تصاویر فراموش نشود.

۴- بخش پایانی محتوا

قسمت پایانی هم بسیار با ارزش می باشد و تقریبا می توان گفت همانند چند خط ابتدایی می باشد . در این بخش شما می توانید نتیجه گیری کنید و یکبار به موارد مورد بحثی که در مقاله خود پرداخته اید اشاره کنید.

قبل از نوشتن محتوا ، خود را جای بازدیدکننده بگذارید

خود را جای بازدیدکننده بگذارید و ببینید که دقیقا مشکل آنها چیست؟ پاسخ مشکلات را در قالب مقاله بنویسید و به نیازهای آنها پاسخ دهید. با اینکار ابراز همدردی کردید و باعث می شوید بازدیدکننده ، شما را همانند خود بداند.

پاراگراف بندی

متن طولانی خود را به چند پاراگراف تقسیم کنید و برای هر پاراگراف یک عنوان انتخاب کنید. خوانندگان بی حوصله شده اند و تحمل این را ندارند متن های طولانی را بخوانند . آنها می خواهند سریعا به هدف خود برسند.

رنگی کردن مقاله

شکل ظاهری مقاله خود را زیبا کنید . مثلا می توانید تیترهای خود را به یک رنگ در بیاورید و متن های خود را به رنگی دیگر در بیاورید . از رنگهایی استفاده کنید که چشم خواننده بعد از مدت کوتاهی خسته نشود.

استفاده از فونت های پر طرفدار

در مقالات خود از فونتهای ایرانی پر طرفدار استفاده کنید . فونتهایی همچون تهما و یکان از فونتهای محبوب فارسی می باشند که در وب مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین سازگار با تمامی مرورگرها می باشند.

 سبکی را برای نوشتن در نظر بگیرید

محتوای خود را آموزشی کنید. خیلی تاکید بر این نداشته باشید که بخواهید رسمی و کتابی صحبت کنید . در استفاده از جملات راحت باشید و خودتان باشید . البته منظور این نیست که خیلی عامیانه و عادی صحبت کنید . همیشه درنوشته هایتان یک تعادلی بین نوشتار کتابی و نوشتار عامیانه برقرار کنید.

بخوانید و بنویسید

برای تمرین نوشتن مقالات خوب و پر بیننده ، حتما چندین رمان مطالعه کنید تا بتوانید شما هم در جملات خود تصویرسازی کنید. کاری به این موضوع ندارم که شما وبلاگ و وب سایت دارید یا خیر ، همین الان بعد از مطالعه این مقاله آموزشی یک وبلاگ در زمینه مورد علاقه خود بسازید و شروع به نوشتن کنید . وبلاگ نویسی بهترین روش برای تبدیل شدن به یک مقاله نویس حرفه ای می باشد. هرچقدر بیشتر بخوانید و بنویسید حرفه ای تر می شوید.

محتوایی نوشتید که همه از خواندن آن لذت بردند ، خوب حالا چه اتفاقی می افتد؟

  1. باعث می شود در حوزه کاری خود به عنوان یک متخصص شناخته شوید.
  2. محبوبیت شما نزد مخاطبان افزایش پیدا می کند.
  3. وقتی محبوبیت افزایش پیدا می کند ، یعنی اعتمادسازی شکل گرفته است.
  4. وقتی اعتمادسازی صورت بگیرد ، یعنی خرید صورت می گیرد.

 کلید موفقیت یکی از سایتهای موفق ایرانی ، بازاریابی محتوا می باشد

جالب است بدانید ، وقتی با مدیر سایت دیجیکالا صحبت می شود و از ایشان پرسیده می شود که کلید موفقیت شما در چیست؟ در یک جمله می گوید : تولید محتوای با کیفیت . یعنی کلیدی ترین عامل در موفقیت خود را نه مشخصات فنی وب سایت خود می داند و نه محصولات و نه خدمات! بلکه محتوای خوب . البته که تمام این عوامل در موفقیت یک سایت تاثیر بسیار زیادی دارند ولی تاثیرگذاری محتوا بسیار بیشتر از عوامل دیگر می باشد.

 صحبت پایانی
افرادی در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی موفق می شوند که بتوانند ترافیک هدفمند را وارد سایت خود کنند و آنها را به خریدار تبدیل کنند ، خوب دقیقا وقتی شما محتوایی بنویسید که همه از خواندنش لذت ببرند ، صاحبان سایتهای دیگر مقالات شما را در سایت خودشان منتشر می کنند و به شما لینک میدهند و در نتیجه گوگل هم سایت شما را در رتبه های اولین قرار می دهد و این یعنی جذب ترافیک برای سایت شما و در نتیجه موفقیت در کسب و کار آنلاین.

مطالب مرتبط

درباره سامانه برندینگ ایران
گروه برندینگ ایران به منظور ارائه راهکارهای نوین فروش ، بازاریابی و برندینگ ایجاد شده است. این مجموعه تلاش دارد با ارائه نرم افزار ها و تکنولوژی های روز دنیا شرکت ها و مجموعه های کوچک و بزرگ را به سوی موفقیت سوق دهد و تا رسیدن به هدف با شرکت و مجموعه همراه و همگام باشد. در این راه گروه برندینگ ایران از افراد کارپشته و فنی استفاده می نماید که هم از نظر تجربه کاری و هم از نظر آکادمیک در مرتبه بالایی قرار دارند و با استفاده از روحیه کار تیمی، مشتری را در راه رسیدن به موفقیت همراهی خواهند کرد.

© 2022 - کلیه حقوق مادی و معنوی به سامانه برندینگ ایران تعلق دارد