۷ کلید مهم در صفحه محصولات برای افزایش فروش

یکی از بخشهای مهم وب سایت صفحه محصول می باشد. صفحه محصول جایی است که بازدیدکننده باید تصمیم بگیرید. در صفحات محصول باید نکات بسیار زیادی را رعایت کنید تا بازدیدکننده را به خرید ترغیب کنید. در این مقاله به ۷ کلید مهم در صفحه محصولات اشاره می کنم . برای افزایش فروش سایت این اصول ساده را پیاده کنید تا افراد بیشتری را ترغیب به خرید کنید .

۱- استفاده از عکس محصول باعث افزایش فروش سایت می شود

یکی از عوامل بسیار مهم در تبدیل بازدیدکننده به خریدار عکس محصول می باشد. هر کالایی را که به فروش میرسانید باید عکسهای مختلف و با کیفیتی را از آن تهیه کنید و در صفحه محصول قرار دهید.کسی که می خواهد کالایی را از شما خریداری کند نمی تواند کالا را با دستانش لمس کند برای همین شما باید عکسهای با کیفیت از محصول را در صفحه محصول قرار دهید تا حس لمس کردن کالا را برای بازدیدکننده شبیه سازی کنید. اگر از عکسهای با کیفیت استفاده می کنید ممکن است حجم بالایی داشته باشند و به سختی بارگذاری شوند.

برای رفع این مشکل عکس محصول مورد نظر را در نرم افزار فتوشاپ باز کنید از منوی file بر روی Save for Web  کلیک کنید

سپس JPEG را انتخاب کنید و در گام بعدی از قسمت Quality می توانید کیفیت تصویر را کاهش دهید تا حجم عکس ها کاهش یابد.

حالا کافیست بر روی دکمه Save کلیک کنید و عکس خود زا ذخیره کنید.

توجه :‌ اگر Quality را بر روی ۷۰ یا ۷۵ بگذارید ، تقریبا افت کیفیت نخواهید داشت و عکس شما با کیفیت بالا و حجم کم ذخیره می شود.

۲- توضیحات کامل محصول برای افزایش فروش وب سایت

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی ایرانی را مشاهده می کنم که توضیحات بسیار کمی درباره کالا درج کردند. محتوای صفحه محصول شما باید به اندازه ای قدرتمند باشد تا بتواند نظر علاقه مندان را به خود جلب کند تا حدی که این علاقه مندی منجر به خرید شود. علاوه بر امکانات محصول باید به مزیت های آن اشاره کنید. یعنی سودی که خریدار با استفاده از محصول نصیبش می شود را به خوبی توضیح دهید. به هیچ عنوان بزرگ نمایی نکنید و حقیقیت را درباره محصول خود بنویسید. پس تنبلی را کنار بگذارید و متون صفحات را دوباره ارزیابی کنید و هر نکته ای را که به ذهنتان می رسد بنویسید.

۳- نظرات مشتریان

نظرات مشتریان بسیار می تواند به افزایش فروش سایت شما کمک کند. یکی از عوامل موفقیت سایت دیجیکالا بخش نظرات آن می باشد. حتما نظرات مشتریان را درج کنید. سعی کنید نظرات را به صورت تصویری و صوتی درج کنید و اگر چنین امکانی را نداشتید می توانید نظرات را به صورت متنی درج کنید. اما بسیاری از مشتریان حوصله این را ندارند که نظرشان را برای ما ارسال کنند تا ما در سایت منتشر کنیم. اما چند راهکار برای شما دارم ،‌ شخصی از شما خرید می کند ،‌ چند روز بعد با آن شخص تماس بگیرید و بخواهید که نظرش را درباره محصول مطرح کند و از مشتری درخواست کنید که اجازه دهد صدای آن را ضبط کنید. نرم افزارهای بسیاری در اینترنت هستند که می توانید هنگام مکالمه صدای افراد را ضبط کنید.

یکی از راههای بسیار سریع جمع آوری نظرات خریداران این است که یک هدیه برای آنها در نظر بگیرید و به آنها بگوئید برای اینکه بتوانند این هدیه را دریافت کنند باید نظر خودشان را درباره کالایی که از شما خریداری کردند ارسال کنند تا بتوانند هدیه را دریافت کنند.

هدیه می تواند یک فایل pdf باشد که شامل کاتالوگ محصولات یا نحوه استفاده از کالا و … باشد.

۴- روشهای متنوع خرید محصول

روشهای مختلف پرداخت وجه کالا را در سایت فراهم کنید. امکان خرید پستی یا همان سیستم cod را در صورت امکان فراهم کنید. روش پرداخت وجه کالا به صورت آنلاین را در سایت پیاده کنید. شماره حساب های خود را درج کنید تا برخی از افراد بتوانند به صورت نقدی وجه کالا را به حساب شما واریز کنند.

۵- بخش پرسش و پاسخ

فرض کنید کسی که می خواهد از سایت شما خرید کند و در خارج از ساعت اداری به سایت مراجعه کرده و سوالاتی درباره محصول دارد و می خواهد این سوالات را از شما بپرسد. اما چون خارج از ساعت اداری است با شما تماس نمی گیرید و شاید برای همیشه از خرید کردن از سایت شما منصرف بشود. حتما به شما توصیه می کنم که بخش پرسش و پاسخ پیشفرض را قرار دهید. به نظر خودتان سوالات رایجی که درباره محصول می تواند پرسیده شود را بپرسید و به آن پاسخ دهید و در صفحه محصول قرار دهید.

۶- اطلاعات تماس خودتان

ممکن است در بخش پرسش و پاسخ ،‌ سوالاتی را یادتان رفته باشد که بپرسید ،‌ برای همین توصیه می کنم شماره تماس و ایمیل خود را درج کنید. توصیه می کنم اطلاعات تماس خود را در صفحه کالا درج کنید تا افرادی که می خواهند خرید کنند اما تردیدهایی دارند و سوالاتی دارند بتوانند با شما تماس بگیرند و ابهامات خود را برطرف کنند.

۷- دکمه خرید محصول

خیلی از سایتها را دیدم که این مورد بسیار مهم را نادیده می گیرند. دکمه خرید باید ابعادش بزرگ باشد. رنگ آن باید با بخشهای دیگر سایت متفاوت باشد. به گونه ای که نظر افراد را به خود جلب کند. آیا می دانید که رنگ دکمه خرید می تواند منجر به افزایش فروش سایت شما شود؟ تجربه نشان داده است که رنگ قرمز افراد را بیشتر ترغیب می کند تا بر روی دکمه خرید کلیک کنند. از متن دکمه خرید غافل نشوید. بر روی اکثر دکمه های خرید نوشته شده افزودن به سبد خرید. سعی کنید در این زمینه کمی خلاقیت به خرج دهید و متن دکمه خرید خود را متفاوت کنید و از عبارات کلیشه ای استفاده نکنید.

صحبت پایانی

در یک صفحه محصول باید المان های بسیار زیادی را رعایت کنید که من سعی کردم به ۷ مورد اشاره کنم. امیدوارم این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. برای یک کسب و کار اینترنتی موفق باید با انواع مدل های بازاریابی اینترنتی آشنا باشید و آنها را برای وب سایت خود مورد استفاده قرار دهید. متنون صفحات محصول خود را مدام تغییر دهید و این روند را تا زمانی ادامه دهید که باعث افزایش فروش سایت شما شود.

مطالب مرتبط

درباره سامانه برندینگ ایران
گروه برندینگ ایران به منظور ارائه راهکارهای نوین فروش ، بازاریابی و برندینگ ایجاد شده است. این مجموعه تلاش دارد با ارائه نرم افزار ها و تکنولوژی های روز دنیا شرکت ها و مجموعه های کوچک و بزرگ را به سوی موفقیت سوق دهد و تا رسیدن به هدف با شرکت و مجموعه همراه و همگام باشد. در این راه گروه برندینگ ایران از افراد کارپشته و فنی استفاده می نماید که هم از نظر تجربه کاری و هم از نظر آکادمیک در مرتبه بالایی قرار دارند و با استفاده از روحیه کار تیمی، مشتری را در راه رسیدن به موفقیت همراهی خواهند کرد.

© 2024 - کلیه حقوق مادی و معنوی به سامانه برندینگ ایران تعلق دارد