بازاریابی اینترنتی از طریق بنر تبلیغاتی

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که برای بازاریابی اینترنتی خود از تبلیغات بنری استفاده کرده اید ولی بازدهی لازم را از بنر خود ندیده اید و کاملا از این روش نا امید شده اید. در تبلیغات بنری باید یک سری تکنیکهای بسیار ساده را رعایت کنید تا بتوانید بنرهایی بسازید که میزان موفقیت شما را چند برابر بنرهای معمولی کند.

هدف از بازاریابی اینترنتی و تبلیغات بنری

قبل از هر چیز باید هدف از نوع تبلیغات بنری و استراتژی بازاریابی اینترنتی مشخص شود. بنر تبلیغاتی می تواند با هدفها و انگیزه های مختلفی به کار گرفته شود. بنر تبلیغاتی می تواند با هدف جذب ترافیک باشد. می تواند اطلاع رسانی باشد . می تواند برای برندسازی باشد . می تواند برای فروش های کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد.
در تبلیغات بنری بسیار مهم است که هدف ما چیست . بعد از اینکه هدف ما مشخص شد باید متناسب با هدفی که داریم نکاتی را مد نظر خود قرار دهیم.
در این مقاله آموزشی می خواهیم به یکی از حرفه ای ترین و کاربردی ترین استراتژی های بازاریابی از طریق تبلیغات بنری بپردازیم.
یعنی جمع آوری اطلاعات تماس مخاطبان هدف . می خواهیم به فروش بلند مدت بپردازیم.
برای این نوع تبلیغات نکات زیر را باید در نظر داشته باشیم

لینک به صفحه فرود

اولین و مهم ترین نکته کلیدی این است که شما باید لینک بنر تبلیغاتی خود را به صفحه فرود سایتتان متصل کنید.
اکثر تبلیغات بنری لینکشان به صفحه اصلی سایت است . در صورتی که باید لینک بنر به صفحه فرود ختم شود.
منظورم صفحه ای می باشد که ایمیل کاربران را دریافت کند تا اجازه دانلود یک فایل رایگان را به کاربران بدهد.

ترغیب به کلیک بر روی بنر

بنر شما باید دلیل قانع کننده ای داشته باشد تا بازدیدکنندگان بر روی آن کلیک کنند. این ترغیب چه می تواند باشد؟
بهترین و شیرین ترین آن است که یک محصول رایگان را پیشنهاد دهید و از بازدیدکنندگان بخواهید که برای دانلود این هدیه با ارزش بر روی بنر کلیک کنند.

بنر ثابت یا متحرک

در این موردمی توانیم بنرها را به دو دسته تقسیم کنیم

بنر ثابت ، بنر متحرک
اگر تصمیم به این گرفتید که رنگ بنر خود را سازگار با سایت پذیرنده آگهی طراحی کنید می توانید از بنر ثابت استفاده کنید. (البته اگر رنگ بنر شما هم کاملا متفاوت با سایت پذیرنده آگهی بود می توانید از بنر ثابت استفاده کنید و هیچ الزامی به رعایت این موارد نمی باشد)
اگر رنگ بنر شما با رنگ سایت میزبان هماهنگ نیست می توانید از بنر متحرک استفاده کنید.
بنر متحرک نباید سرعت عوض شدن عکسهایش سریع باشد. کمی بیشتر راجع به این مورد صحبت کنیم!
قطعا برای شما هم اتفاق افتاده که مثل خود من وارد سایتی شدید و مشاهده کردید که تبلیغ بنری متحرکی در آن وب سایت قرار دارد که اگر بخواهید آن را مشاهده کنید باید صبر کنید چندین بار تکرار شود تا بتوانید همه مطالب آن را بخوانید . شما دیگر اشتباه دیگران را انجام ندهید. اگر از تبلیغات متحرک استفاده می کنید سعی کنید ۲ عکس جابه جا شود و سرعت جابه جایی سریع نباشد.

 
حجم بنر را کاهش کنید

باید حجم بنر خود را کاهش دهید. این کار شانس دیده شدن سایت شما را افزایش میدهد. اگر حجم بنر شما بالا باشد باعث می شود دیرتر بارگذاری شود و این موضوع به ضرر شما تمام می شود.

 از بنرهای فلش استفاده نکنید

به هیچ عنوان از بنرهای فلش استفاده نکنید. اینکار باعث می شود که افراد کمتری بنر شما را در سایتهای پذیرنده تبلیغات مشاهده کنند. برای اینکه تمام مرورگرهای کاربران این قابلیت را ندارند تا بنرهای فلش را نمایش بدهند. این درست می باشد که بنرهای فلش بسیار زیباتر و حرفه ای تر از عکسهای متحرک و یا ثابت می باشد. اما فراموش نکنید که مهم دیده شدن است. پس شانس دیده شدن بیشتر را از خود نگیرید.

 چرا باید بازدیدکنندگان را به صفحه فرود یا لندینگ پیج هدایت کنم!؟

اول این مقاله اومدیم گفتیم که می خواهیم مخاطبان هدف را به صفحه فرود هدایت کنیم و بعدش اومدیم درباره اینکه بنر به چه صورتی باشد صحبت کردیم. حالا شاید سوالی که از همان اول در ذهن شما پیش آمده باشد این باشد که اصلا چرا باید به صفحه فرود هدایت کنیم؟ چرا نباید مستقیما محصولمان را تبلیغ کنیم؟

چه سوال خوبی پرسیدید!

در جواب شما باید بگم که هیچ فردی به سایت من و شما اعتماد نخواهد داشت تا زمانیکه من و شما را نشناسد. نمیدانم شاید شما که در حال خواندن این مقاله هستید از مشتریان سایت آترین وب باشید. من به جرات می توانم بگم که اکثر شماهایی که از سایت آترین وب خرید کردید با بار اولی که وارد سایت شدید اقدام به خرید نکردید. تقریبا می توانم بگم که ۹۹ درصد شما دوستان با مراجعات بعدی حاضر به خرید کردن شدید و حتی خیلی از شما چندین ماه می باشد که با سایت آترین وب آشنا هستید و به واسطه همین آشنایی چندین ماهه اعتماد داشتید و از سایت خرید کردید.

خوب اینجا نقش بنر تبلیغاتی که به لندینگ پیج ختم می شود چی هستش؟

بعد از مدتی ایمیل مخاطبان هدف را در اختیار خواهیم داشت و هر وقت مطالب خوبی را در سایتمان قرار می دهیم و یا هر وقت محصولاتی را در سایت قرار می دهیم می توانیم به افرادی که ایمیلشان را در صفحه فرود وارد کرده بودند ایمیل ارسال کنیم.

توجه : ایمیلهای شما نباید فقط جنبه تبلیغاتی داشته باشند. ترجیحا هفته ای یکبار ایمیل ارسال کنید تا برای مخاطبان مزاحمت ایجاد نکنید. با استفاده از ایمیل می توانید اعتمادسازی کنید.

چرا برای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات بنری باید ایمیل جمع آوری کنیم؟

فرض کنید شما در یک سایتی تبلیغات می کنید و در بنر تبلیغاتی خودتان هم محصولتان را معرفی می کنید و لینک بنر را هم مستقیما لینک صفحه محصولتان قرار می دهید. حالا در نظر داشته باشید که تبلیغ شما به مدت یک ماه نمایش داده می شود. هر چقدر هم که آن سایت پر بازدید باشد و افراد زیادی بنر شما را مشاهده کنند ، افراد کمی بر روی آن کلیک می کنند و شاید در یک ماه کمتر از ۱۰ فروش از طریق این بنر داشته باشید (البته من به شما میگم با این روش اگر خوش شانس باشید شاید در یک ماه ۲ الی ۳ نفر از شما خرید کنند) .

خوب شما روز اول با ذوق و شوق فراوان متوجه شدید که باید برای سایتتان به بازاریابی اینترنتی بپردازید و تصمیم می گیرید که تبلیغ خودتان را در سایتی قرار دادید و مستقیما لینک دادید به صفحه اصلی سایتتان و یا صفحه محصولتان و تصور می کنید که هزاران نفر روزانه وارد سایت شما می شوند و از شما خرید می کنند! اما روزها می گذرد و می بینید که هیچ تغییری به وجود نمی آید. کم کم نگران می شوید ! خوب چند میلیون هزینه تبلیغات دادید و حتی یک فروش هم از طریق تبلیغتان نداشتید. نهایتا شاید چند نفر تماس بگیرند و از شما سوالاتی را درباره محصولتان بپرسند. این سوالات شما را کمی امیدوار می کند اما فروشی ایجاد نمی شود و تمام سرمایه شما هم از بین می شود. اما انقدر بدبینانه نگاه نکنیم! کمی مثبت تر به قضیه نگاه کنیم! شما مستقیما محصول را تبلیغ می کنید و اتفاقا افرادی هم از شما خرید می کنند و نه تنها با فروشی که از تبلیغاتتان داشتید هزینه تبلیغ تامین می شود بلکه سود بسیار خوبی هم از این تبلیغ می کنید. اما یک سوال! مثلا شما ماهیانه ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان بابت هزینه تبلیغات پرداخت می کنید و ۳ ماه هم اینکار را انجام می دهید ، یعنی ۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان . اگر یک ماه تبلیغ نکنید چه اتفاقی می افتد؟

جواب خیلی روشن هستش

بازدیدکننده ای نخواهید داشت و در نتیجه کسی در کار نخواهد بود تا از سایت شما خرید کند. اما اگر شما در همین مدت ۳ ماه افراد را به صفحه لندینگ پیج (صفحه فرود) خودتان هدایت کنید و در این ۳ ماه ایمیل بازار هدفتان را جمع آوری کنید ، تعداد بسیار زیادی ایمیل در اختیار خواهید داشت و با استفاده از ایمیل گروهی که به این افراد ارسال می کنید مجددا آنها را می توانید به سایتتان برگردانید. یعنی اگر از ماه ۳ به بعد هم دیگر تبلیغ نکنید ، چون ایمیل بازار هدف را دارید می توانید بدون هزینه و یا با هزینه اندکی آنها را به سایتتان برگردانید. البته من ۳ ماه را مثال زدم.

بررسی اهداف بازاریابی اینترنتی 

برای اینکه اهداف بازاریابی اینترنتی خودتان را بسنجید ، مطلع شوید که از تعداد بازدیکنندگانی که تبلیغ شما را مشاهده کرده اند چند نفرشان بر روی آن کلیک کرده اند .
به شما توصیه میکنم تبلیغات بنری خود را با شیوه ها و سبک های مختلف در سایتهای مختلف قرار دهید . البته سایتهای مختلف در زمینه کاری خودتان
سپس میزان اثر بخشی بنر خودتان را بررسی کنید و ببینید که کدام روش اثر بخش تر برای شما بوده و بعد از آن برای تبلیغات بعدی خود از آن روشی استفاده کنید که بالاترین بازدهی را برای شما داشته است . با اینکار دیگر سرمایه خود را بیهوده هزینه نمیکنید و بیشترین بازدهی را از تبلیغات بنری خود بدست می آورید. خوب این مقاله کمی طولانی شد! امیدوارم که خسته نشده باشید ، من هم متوجه این قضیه هستم برای همین یک جمع بندی داشته باشیم تا این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

صحبت پایانی

همواره برای اینکه سریعتر بتوانید به اهداف بازاریابی اینترنتی خود برسید باید از تبلیغات بنری هم استفاده کنید. شما با روشهای رایگان هم می توانید بازاریابی اینترنتی کنید و برای سایتتان تبلیغات کنید. تبلیغات بنری هزینه بر می باشد اما برای اینکه شما بتوانید سریعتر به اهداف و استراتژی های بازاریابی خودتان برسید باید از تبلیغات بنری استفاده کنید اما باید در نظر داشته باشید که هدفتان از تبلیغات بنری چیست تا سرمایه شما به هدر نرود. روشی که در این مقاله به شما گفته شد در فروش بلند مدت بسیار تاثیر گذار تر خواهد بود و بعد از مدتی شما گنجینه ای خواهید داشت به نام ایمیل بازار هدف و می توانید نه تنها یکبار ، بلکه بارها محصولات مختلفتان را به اعضای ایمیلی سایتتان بفروشید. توجه : افرادی در اینترنت ادعا می کنند که ایمیلهای طبقه بندی به فروش می رسانند و شاید کسب و کار شما هم جزء دسته های طبقه بندی شده این افراد باشد. اما توجه کنید ایمیلهایی با ارزش می باشند که توسط سایت شما جمع آوری شده اند و به شما توصیه می کنم که به هیچ عنوان بانک ایمیل خریداری نکنید و به افرادی که شما را نمی شناسند ایمیل ارسال نکنید.

مطالب مرتبط

درباره سامانه برندینگ ایران
گروه برندینگ ایران به منظور ارائه راهکارهای نوین فروش ، بازاریابی و برندینگ ایجاد شده است. این مجموعه تلاش دارد با ارائه نرم افزار ها و تکنولوژی های روز دنیا شرکت ها و مجموعه های کوچک و بزرگ را به سوی موفقیت سوق دهد و تا رسیدن به هدف با شرکت و مجموعه همراه و همگام باشد. در این راه گروه برندینگ ایران از افراد کارپشته و فنی استفاده می نماید که هم از نظر تجربه کاری و هم از نظر آکادمیک در مرتبه بالایی قرار دارند و با استفاده از روحیه کار تیمی، مشتری را در راه رسیدن به موفقیت همراهی خواهند کرد.

© 2024 - کلیه حقوق مادی و معنوی به سامانه برندینگ ایران تعلق دارد